AUPARK
BRATISLAVA
TOWER 115
BRATISLAVA
RELAXX
BRATISLAVA
CENTRAL
BRATISLAVA
BORY MALL
BRATISLAVA
AUPARK
ŽILINA
AUPARK
KOŠICE
FORUM
POPRAD

Články

Ako na mŕtvy ťah
Pridané: 23.04.2014 | Kategórie: Fitnes

Rumunský mŕtvy ťah (Romanian deadlift)

Rumunský mŕtvy ťah, tiež známy ako mŕtvy ťah s natiahnutými nohami, je komplexné cvičenie, pri ktorom dochádza primárne k zapájaniu svalov zadnej strany stehien a sedacích svalov. Dôležité je správne prevedenie cvičenia. Ak sú nohy „natiahnuté“, vzpriamovače chrbtice pracujú v tzv. izometrickej kontrakcii.

Prevedenie

Postavíme sa na šírku bedrových kĺbov. Chodidlá smerujú vpred. Úchop činky je širší ako  šírka ramien. Paže ostávajú vystreté počas celého opakovania. Chrbát je vzpriamený a počas celého opakovania sa snažíme udržať prirodzené zakrivenie chrbtice. Kolenné kĺby sú mierne pokrčené až vystreté (nie prepnuté). K pohybu dochádza v bedrovom kĺbe. S nádychom vykonávame predklon – excentrickú kontrakciu (brzdiaca časť opakovania). Činku sa snažíme viesť čo najbližšie popri dolných končatinách. Po dosiahnutí najnižšej polohy s výdychom začíname vzpriamovať trup – koncentrická kontrakcia. Paže zostávajú vystreté a driek prirodzene zakrivený (drieková lordóza). Opakovanie je dokončené, keď sa dostaneme do východiskovej polohy.

Autor: Štefan Pánik

VIDEO si pozrite TU:

http://www.magisto.com/album/video/Ji4xQEFeREU5JyUGDmEwCXh3

 

 

Často navštevované

Rozvrhy a Rezervácie
Zoznam služieb
Novinky
Tréneri a inštruktori
Kontakt
Cenník
Zumba
Prevádzkový poriadok

Mapa stránky

Golem Club odporúča

Novefitness.cz

www.golemclub.sk © PREMIUM FIT s.r.o.
Všetky práva vyhradené.
Vytvorila spoločnosť Plat4M