AUPARK
BRATISLAVA
TOWER 115
BRATISLAVA
RELAXX
BRATISLAVA
CENTRAL
BRATISLAVA
BORY MALL
BRATISLAVA
AUPARK
ŽILINA
AUPARK
KOŠICE
FORUM
POPRAD

Články

Ako relaxovať?
Pridané: 21.03.2011 | Kategórie: Relax

Pociťujete, že vám chýba radosť zo života? Poznáte toho príčinu? Že nie? Nuž potom je najvyšší čas, aby ste začali uvažovať o význame a dôležitosti relaxácie. Je všeobecne známe, že know-how spôsobu ako oddychovať začína byť dnes už pre každého doslova životne dôležité.

A nejde iba o posilnenie trvalého zdravia, ale aj o oživenie životných vášní a každodenných radostí normálneho života. Vaše zdravie je vašou zodpovednosťou. Ak umožňujete negatívne ovplyvňovať vaše zdravie rôznymi typmi stresu, váš spôsob života môže pod takýmto tlakom nakoniec spôsobiť celkové oslabenie celého organizmu a docieliť prepuknutie rôznych neblahých ochorení.

Naučiť sa, ako sa uvoľniť, ako relaxovať je kľúčom k životnej rovnováhe a sebaúcte. Chceme vám ponúknuť niektoré základné návody pre relaxáciu, a dúfajme, že aj pre obnovenie poznania významu relaxu ako trvalej súčasti vášho životného štýlu.

1. Rozpoznajte stres a nepotláčajte pocity o vlastnom nepohodlí.
Je zrejmé, že niektoré typy stresu sú pre vás dobré – prinášajú do vášho života vzrušenie a motivujú vás príjemným spôsobom. Je tu však aj iný stav, keď úroveň stresujúcich faktorov vo vašom živote spôsobuje zvýšené napätie z vecí, ktoré poškodzujú vašu psychiku alebo vás neprerušene stresujú. Môžete by veľmi zostresovaný, ak:
• Všetko, čo robíte a na čo myslíte, je práca. Bez prestávky, stále. Či už ide o vaše zamestnanie, kariéru, plat, u mamičiek o materskú dovolenku alebo čokoľvek iné, čo trápi váš život na 100 percent. A toto nadmerné sústredenie sa na váš problém vás dostáva do nepohody, máte neustály pocit sklamania a nešťastia, a niekedy aj neuspokojenia a nenaplnenia.
• Cítite neustále napätie v tele, vrátane bolestí hlavy, krčnej chrbtice, bolesti chrbta, trápia vás bolesti po celom tele, atď.
• Ste neustále podráždený, popudlivý a neviete sa sústrediť na dokončenie úloh. Triviálne veci neviete jednoducho vyriešiť.
• Váš spánok je prerušovaný a po zobudení sa ráno cítite skôr unavený ako oddýchnutý. Nespavosť je už súčasťou vášho každodenného života.
• Jete príliš veľa alebo príliš málo. Častejšie konzumujete nezdravé jedlá.
• Nemôžete si už ani spomenúť, kedy ste sa naposledy dobre zasmiali a chýba vám váš typický zmysel pre humor.

2. Pripravte sa na relax.
Akonáhle ste si začali uvedomovať, že vás ohrozuje a komplikuje vám život vplyv stresových situácií, je načase vytvoriť si priestor pre relaxáciu. A to priamo uprostred všetkých rušných veci, ktoré robíte a spôsobujú vám stres. Uvedomelá relaxácia zlepší okamžite vašu produktivitu, nezvýši sa, kým vedome neuvediete do vášho života relaxáciu. Inak bude čoraz častejšie u vás dochádzať k pocitu vyhorenia, trápiť vás bude únava, choroby spôsobené stresom, drviť vás bude nespavosť. Spôsoby, ako začať uvádzať relaxáciu do dennodenného života zahŕňajú:
• Zbavte sa pocitu viny – ak máte v sebe hlboko zakorenený pocit, že musíte neustále tvrdo pracovať, vzdajte sa ho. Úplne vedome. Zbavte sa presvedčenia, že musíte drieť 24 hodín denne, sedem dní v týždni. Nemajte už pocit, že svoje presvedčenie zradíte, ak nebudete drieť do vyčerpania. Urobte požadované veci v čase, keď sú požadované a nenaťahujte ich do celého dňa!
• Akceptujte, že spánok je veľmi dôležitá súčasť vášho života. Spánok obnoví a osvieži vaše telo spôsobmi, ktoré nenadobudnete v čase, keď ste hore. Neprijmite mylný mýtus, že nepotrebujete spánok alebo, že stačia iba štyri hodiny spánku. To je skôr výnimkou ako pravidlom. Väčšina z nás potrebuje 6 až 8 hodín spánku pre úplné obnovenie síl.
• Uvedomte si, že hľadanie vlastnej cesty, ako optimálne relaxovať, môže nejakú dobu trvať. A môže to byť hneď niekoľko pokusov a omylov. Nevzdávajte sa – pokračujte v hľadaní vlastnej cesty, kým nenájdete tú správnu kombináciu aktivít, aby ste zrelaxovali a navrátili váš entuziazmus pre plnohodnotný život.

3. Urobte si čas. 
Vytvorte si priestor pre relaxáciu vo svojom dennom rozvrhu. V nasledujúcej časti si predstavíme viacero spôsobov, ako relaxovať vaše telo i myseľ. Avšak, uvedomte si nutnosť, že si musíte dokázať urobiť čas, aby vaše telo mohlo získať výhody z relaxácie! 
• Vyhraďte si časy vo svojom diári pre relaxáciu.
• Ak pracujete doma, vyznačte si červenou farbou v kalendári čas pre odpočinok tak, aby zápisy mohol vidieť každý člen vašej rodiny. A práve rodina ocení tento váš krok, že si už uvedomujete dôležitosť potreby urobiť si čas na odpočinok.

Pripravujeme ďalší článok v sekcii Relax: Dajte oddych vlastnému telu!

 

Často navštevované

Rozvrhy a Rezervácie
Zoznam služieb
Novinky
Tréneri a inštruktori
Kontakt
Cenník
Zumba
Prevádzkový poriadok

Mapa stránky

Golem Club odporúča

Novefitness.cz

www.golemclub.sk © PREMIUM FIT s.r.o.
Všetky práva vyhradené.
Vytvorila spoločnosť Plat4M