AUPARK
BRATISLAVA
TOWER 115
BRATISLAVA
RELAXX
BRATISLAVA
CENTRAL
BRATISLAVA
BORY MALL
BRATISLAVA
AUPARK
ŽILINA
AUPARK
KOŠICE
FORUM
POPRAD

Články

Aktuálne hity v skupinovkách
Pridané: 04.03.2014 | Kategórie: Nové metódy

V dnešnej dobe plnej sedavých zamestnaní a rýchleho spôsobu života, častokrát nemáme čas na seba a svoje zdravie. Svet fitness-u nám prináša stále nové a inovatívne cvičenia, ktorými chcú osloviť čoraz viac ľudí. Stačí si len vybrať a skúsiť, ktoré vám najviac vyhovuje. Vybral som tri cvičenia, pre niekoho novinky, pre niekoho možno už staré známe, v ktorých sa prevažne cvičí  s vlastnou váhou. Príďte si ich vyskúšať ku nám do Golemu.

Jedná sa o AY Fly Training- antigravity jóga, cvičí sa v špeciálnych hojdacích sieťach-plachtách vyrobených z tkaniny, ktorá je testovaná na nosnosť až 500 kg a pomocou špeciálne vysokokvalitnej konštrukcie a spojovacieho materiálu ukotvená na strope, pod vedením skúsených certifikovaných inštruktorov. Cvičí sa v závese nad zemou v priestore, vytvárajú sa rôzne pozície a tvary. Toto cvičenie si vyžaduje určitú dávku odvahy, flexibility ale aj sily a koordinácie, najmä priestorovej orientácie, nakoľko sa ocitnete v niektorých zostavách aj dolu hlavou. Plachta je pohyblivá a cvičenec je nútený zapojiť nielen povrchové svaly ale aj hlboké svaly ľudského aparátu. Cvičenia sa rôzne obmieňajú a pri zložitejších zostavách je človek nútený zapojiť aj hlavu, čo je ďalším pozitívnym faktorom AY Fly tréningu.

 

 

 

Dalším zaujímavým cvičením je Pure Barre, ide o cvičenie v ktorom sa spája Pilates, posilňovanie, strečing a prvky baletu za sprievodu hudby. Založila ho v roku 2001 Carrie Rezabek Dorr v Birmingham, kde si otvorila svoje prvé štúdio. Rozmach tohto cvičenia prišlo až o pár rokov neskôr.

Využívajú ho najmä ženy, ale odporučil by som ho aj mužom, najmä kvôli rozvoju kĺbovej ohybnosti, flexibility a precvičenie ,,core,, tzv. stredu tela. Cvičenia sa vykonávajú prevažne s vlastnou váhou, ale využívajú sa aj rôzne náčinia ako overbally, jednoručné činky či baletné bradlá. Čo sa týka náročnosti cvičení, vedia sa prispôsobiť schopnostiam cvičenca a nedochádza k zraneniu, nakoľko sa cvičí s vlastnou váhou a za dozoru inštruktora. Človek vzhľadom na neustále sa meniaci sled cvičení je stále v pohybe a vyžaduje si to aj značnú mieru ,,kondičky,, ktorú samozrejme časom a tréningom nadobudne.

 

      

 

Náročnejšou verziou cvičenia s vlastnou váhou je tzv. Calisthenics. Calisthenics pochádza zo starovekého Kallos čo znamená krásu a sthénos, čo znamená silu. Jedná sa o cvičenie, v ktorom sa  využívajú rôzne náradia, ako sú bradlá, kruhy, hrazdy. Ide o oprášenú verziu gymnastiky obohatenú o nové systémi cvičení a možností využivania týchto náradí. Vyžadujú si vyššiu mieru zdatnosti. Calisthenics rozvíja flexibilitu, silu, ale tak isto aj koordinačné schopnosti a psychomotorické schopnosti. Jej variabilnosť cvičení je veľmi obsiahla. Výhodou tohto cvičenia je, že sa dá precvičovať nielen v telocvični ale aj vonku, stačí si nájsť hrazdu alebo detské preliezky. Dokonca sa zriadili v rámci ihrísk špeciálne úseky na výkonávanie Calisthenics, kde prebiehajú workouty a súťaže vo forme tzv. Freestyle, ale aj  v počte opakovaní zhybov na hrazdách, klukov, či zhybov s doplnkovou váhou.

  

 

autor: Mgr. Jaroslav Dutka

 

Zdroje: http://purebarre.com/; http://en.wikipedia.org/wiki/Calisthenics ;    

http://www.familygym.sk/sk/node/185

 

Často navštevované

Rozvrhy a Rezervácie
Zoznam služieb
Novinky
Tréneri a inštruktori
Kontakt
Cenník
Zumba
Prevádzkový poriadok

Mapa stránky

Golem Club odporúča

Novefitness.cz

www.golemclub.sk © PREMIUM FIT s.r.o.
Všetky práva vyhradené.
Vytvorila spoločnosť Plat4M