AUPARK
BRATISLAVA
TOWER 115
BRATISLAVA
RELAXX
BRATISLAVA
CENTRAL
BRATISLAVA
BORY MALL
BRATISLAVA
AUPARK
ŽILINA
AUPARK
KOŠICE
FORUM
POPRAD

Články

Cvik na dnes - Zhyby (Pull-ups)
Pridané: 18.06.2014 | Kategórie: Fitnes

Cvik je zameraný na posilnenie svalov chrbta (agonisti: m. latissimus dorsi, m. teres major a synergisti: m. pectoralis major, m. biceps humeri). Na udržanie správnej pozície tela sa zapájajú aj svaly tzv. hlbokého stabilizačného systému.

            Správne prevedenie pohybu začína  zavesením tela na hrazdu s telom smerujúcim kolmo k zemi. Prvý pohyb začína snahou o pritiahnutie paží a lakťov k bočnej časti tela a smerom k zemi. Paže a lakte sa pritom pohybujú len mierne dopredu. Horná časť trapézov je relaxovaná, nakoľko pri zhyboch sťahujeme ramenný pletenec dole k panve a zapojujeme tak spodnú časť  trapézového svalu a ďalšie svaly stabilizujúce lopatku. Dolné končatiny sú aktívne natiahnuté so špičkami mierne vpred. Pohyb hore končí v momente, keď sa brada dostáva nad úroveň hrazdy. Pohyb dole je vykonaný rovnakým spôsobom.

            Časté chyby pri vykonaní zhybov sú:

-       Pri príťahu sa telo dostáva do horizontálnej pozície.

-       Paže smerujú príliš vpred a hlava je v záklone.

-       Ramená sa vyťahujú smerom hore.

Pre zjednodušenie pohybu môžeme na začiatok využiť rôzne gumené expandre ktoré nám uľahčia vykonanie pohybu.

VIDEO si pozrite TU


 

Často navštevované

Rozvrhy a Rezervácie
Zoznam služieb
Novinky
Tréneri a inštruktori
Kontakt
Cenník
Zumba
Prevádzkový poriadok

Mapa stránky

Golem Club odporúča

Novefitness.cz

www.golemclub.sk © PREMIUM FIT s.r.o.
Všetky práva vyhradené.
Vytvorila spoločnosť Plat4M