AUPARK
BRATISLAVA
TOWER 115
BRATISLAVA
RELAXX
BRATISLAVA
CENTRAL
BRATISLAVA
BORY MALL
BRATISLAVA
AUPARK
ŽILINA
AUPARK
KOŠICE
FORUM
POPRAD

Články

FITNESS - HIIT WORKOUT a jeho výhody
Pridané: 12.04.2018 | Kategórie: Fitnes

Čo je HIIT workout a jeho výhody

-je vhodný pre zaneprázdnených ľudí, ktorí nemajú čas na dlhé cvičenie.

-je vhodný rovnako pre mužov aj ženy.

-tréning trvá od 25-40 min čo sa dá zvládnuť aj počas obedňajšej prestávky 2-3x do týždňa.

-nahradí viac ako hodinu behu na páse alebo inom kardio stroji.

-podľa štúdie z roku 2011 predstavenej na výročnom stretnutí American College of Sports Medicine Annval Meeting, denné cvičenie HIIT viac zvyšuje aerobnú kapacitu ľudského tela ako 6 až 8 týždňov trénovanie vytrvalosti.

-po skončení HIIT tréningu ešte 24 hodín spaľujete tuk a kalórie na rozdiel od obyčajného behu.

-v štúdii z roku 2006 stojí ,že po 8 týždňoch tréningu HIIT cvičiaci prešli na bicykli 2x toľko, ako pred štúdiou za tých istých podmienok.

-ďalšou veľkou výhodou je, že ak nechcete, tak nepotrebujete žiadne pomôcky.

-okrem zvýšeného spaľovania tukov a zachovania svalovej hmoty HIIT stimuluje produkciu prirodzeného ľudského rastového hormónu (HGH human growth hormone až o 450 % počas 24 hodín po ukončení tréningu).

-HGH zabezpečuje zvýšené spaľovanie tuku a tiež spomaľuje proces starnutia nie len z vonka ale aj vo vnútri tela.

 

Silový tréning a jeho výhody

Medzi najefektívnejšie metódy straty tuku a spevnenia postavy patrí silový tréning.

Počas silového tréningu odporúčam cvičiť komplexné cviky. Prečo ?

Tu je niekoľko dôvodov :

  • Používaš viac svalov a tým pádom zvyšuješ hormonálnu odozvu a tiež energetický výdaj.
  • Svaly stredu tela a stabilizátory, ktoré používame pri komplexných cvikoch sú okrem iného veľmi  dôležité pre prevenciu zranenia.
  • Keď izoluješ skupiny svalov, koleduješ si o vytvorenie svalovej nerovnováhy, ktorá má za následok zlý postoj, zakrivenie chrbtice, bolesti kĺbov, svalov a podobne.
  • Zlepšuje schopnosť organizmu neukladať prijatú potravu do tukových zásob, pretože sa zvyšuje inzulínová senzitivita.
  • Zvyšuje odolnosť a hustotu kosti.

Pri silovom tréningu odporúčam začať pomaly, dbať na dokonalú techniku a správne dýchanie pri cvičení.

                                                                                          

                                                                                                                                            Autor: Mgr. Patrik Viša

 

Často navštevované

Rozvrhy a Rezervácie
Zoznam služieb
Novinky
Tréneri a inštruktori
Kontakt
Cenník
Zumba
Prevádzkový poriadok

Mapa stránky

Golem Club odporúča

Novefitness.cz

www.golemclub.sk © PREMIUM FIT s.r.o.
Všetky práva vyhradené.
Vytvorila spoločnosť Plat4M