AUPARK
BRATISLAVA
TOWER 115
BRATISLAVA
EUROVEA
BRATISLAVA
CENTRAL
BRATISLAVA
BORY MALL
BRATISLAVA
AUPARK
ŽILINA
AUPARK
KOŠICE
FORUM
POPRAD

Články

Mŕtvy ťah a jeho 5 najčastejších chýb
Pridané: 21.06.2016 | Kategórie: Fitnes

Mŕtvy ťah je jeden z najkomplexnejších cvikov a č.1 v rozvoji svalovej sily. Najzákladnejší cvik pre ktoré je naše telo stavané. Mŕtvy ťah by sa mal teda stať jedným z hlavných cvikov pri vašom tréningu a taktiež naplnení plného potenciálu svalov chrbta. Pri správnom prevedení cviku dokážete zlepšiť i samotné držanie tela. Treba sa sústrediť na správnu techniku (vykonanie) pohybu, ktorá zlepší samotný ťah zo zeme. Pri mŕtvom ťahu stačí mala chyba v dýchaní, postoji, zlom úchope a váš výsledok nebude jediné čo môžete ohroziť ale predovšetkým vaše zdravie.

 

Čo potrebuješ vedieť :           

 -    Postavenie pri mŕtvom ťahu je na šírku panvy , tyč by mala byť zhruba v polovici chodidiel

Päty počas celého prevedenia cviku sú zasadené (pretlačené) do zeme a nedvíhajú sa

Ruky činku nepriťahujú a ramená sa nedvíhajú, ruky nám slúžia ako háky

Ramená sú umiestnené mierne za tyčou aby sme mohli tyč zdvihnúť v čo najväčšej priamke

Poloha ramena, kolena a bedrového kĺbu v spodnej pozícii tvorí trojuholník

Chrbát udržujeme  v neutrálnej pozícii.

Pred vykonaním pohybu je nádych a vydychujeme počas pohybu smerom hore.

Počas celého pohybu sa ramená a panva pohybujú súčasne.

Dokončiť pohyb pevnou extenziou v bedrách.

V hornej pozícii sú ramená, bedrový kĺb, kolená v jednej línii.

 

 Najčastejšie chyby :          

1. Drepnutie činky: Priamy uhol chrbta s bokmi nízko. Telo sa takto dostáva do polohy za činkou, čo zvyšuje vzdialenosť medzi ťažiskom tela a činky, vytvárajúce nežiadúce vplyvy.

                                                   

2. Postavenie príliš ďaleko od činky : Pri mŕtvom ťahu musí byť dráha činky čo najkratšia od začiatku pohybu do jej ukončenia aby bol cvik najefektívnejší. Postavenie sa ďaleko od činky túto efektivitu rapídne znižuje.

 

3. Zaguľatenie spodnej časti chrbta (strata správneho uhla):

Tento azda najčastejší a najhorší problém je zapríčinený skorým narovnaním kolien predtým ako cvičenec činku zdvihne z podlahy. Akonáhle kolená vystierame pred momentom zdvihnutia činky ,chrbát sa dostáva do horizontálnejšieho uhla a ostrejšieho uhla bokov, pričom je nemožné udržať správny uhol chrbta.

 

4. Hyperextenzia chrbta v záverečnej fáze: Ukončenie pohybu mŕtveho ťahu by malo byť vedené pevnou extenziou v bedrách. Avšak mnoho ľudí pokračuje do hyperextenzie v driekovej časti chrbtice na úkor bedier ,načo si treba dať pozor. Je to neužitočný a zbytočný pohyb a nebezpečný pohyb.

 

5. Trénovanie mŕtveho ťahu v bežeckých teniskách: Bežecká obuv má mäkkú, hrubú podrážku vysokú niekoľko centimetrov s pätou vyššie ako predná časť, ktorá nám nedáva stabilnú oporu pri mŕtvom ťahu a je vyrobená na absorbovanie nárazov. Potrebujeme mať pevnú a stabilnú oporu čo pri bežeckých teniskách nedosiahneme.

 

 

Často navštevované

Rozvrhy a Rezervácie
Zoznam služieb
Novinky
Tréneri a inštruktori
Kontakt
Cenník
Zumba
Prevádzkový poriadok

Mapa stránky

Golem Club odporúča

Novefitness.cz

www.golemclub.sk © PREMIUM FIT s.r.o.
Všetky práva vyhradené.
Vytvorila spoločnosť Plat4M