AUPARK
BRATISLAVA
TOWER 115
BRATISLAVA
RELAXX
BRATISLAVA
CENTRAL
BRATISLAVA
BORY MALL
BRATISLAVA
AUPARK
ŽILINA
AUPARK
KOŠICE
FORUM
POPRAD

Články

Nezabúdajte na uvoľnenie svalov - Automasáž pomocou foam rolleru
Pridané: 29.04.2015 | Kategórie: Nové metódy

 

MYOFASCIÁLNA AUTOMASÁŽ POMOCOU FOAM ROLLERU

Foam roller je fitness pomôcka ktorá slúži na takzvanú myofasciálnu automasáž (myofasciálne samouvoľnovanie)

Myofasciálna automasáž je technika ktorú spočiatku používali najmä profesionálny atléti a tréneri , postupom času však s narastajúcou popularitou foam rollerov nachádza táto pomôcka čoraz väčšie uplatnenie aj u bežnej klientely vo fitness centrách. Veľkou výhodou tejto pomôcky je priestorová a časová nenáročnosť.

Myofasciálna automasáž je presne cielená masáž na uvoľnenie a nápravu svalového a spojivového systému.

Hlavým cieľom myofasciálneho uvoľnenia je pomocou neuromuskulárnych a mechanických reflexov obnoviť rovnováhu a podporiť tak prirodzené fyziologické funkcie.

Čo sú to vlastne fascie ?

Fascie tvoria sieť spojivového tkaniva ktoré obopína celé telo, každý sval, kosť a každý orgán v ľudskom tele. Majú ochrannú a podpornú funkciu. Rovnako ako svaly aj fascie vo veľkej miere ovplyvňujú držanie tela a aj samotný stav svalov tým že v nich odľahčujú napätie a preťaženie

Dosahovanie tohto efektu sa vykonáva rolovaním foam roletu pod určitými svalovými partiami tak aby sa vytvoril tlak na dané miesto. Práve vytváraním tlaku na stuhnuté miesta a spúšťacie body (trigger points) dosahujeme zlepšenie pohybového rozsahu, urýchlenie regenerácie a zlepšenie celkového výkonu.

Ciele myofasciálnej automasáže pomocou foam rolleru sa dajú rozdeliť do 6tich kategórii

  • Uvoľnenie spojivových tkanív (koža, fascie, väzivové tkanivo, šľachy)
  • Lepšia flexibilita svalov – väčší rozsah pohybu (podľa štúdií 8-15%)
  •  Zníženie svalového tonusu
  • Lepšia kvalita pohybu na základe neuromuskulárnej koordinácie
  • Lepšie prekrvenie svalstva
  • Zvýšenie celkového výkonu

 

Samotná pomôcka foam roller má podobu penového valca ktorá je dostupná v rôznych prevedeniach. Rozdelenie rollerov je hlavne na základe tvrdosti valca.

  • Mäkké
  • Štandardná tvrdosť
  • Tvrdé
  • Tvrdé s drážkami

Pre začiatočníkov sa odporúča začínať s mäkkými rollermi

Veľkou výhodou foam rolleru je jeho univerzálnosť, dá sa s ním pracovať na takmer všetkých svalových partiách tela.

Pokiaľ je táto technika súčasťou tréningu mala by sa vykonávať ihneď na začiatku tréningu na cielené svalové partie tela.

Nesprávne držanie tela počas vykonávania cvikov na foam rolleri môže mat za následok nadmernú únavu kostrového svalstva alebo nadmerné zaťaženie podporných svalov.

Preto je vhodné pre klientov ktorý nemajú s touto pomôckou ešte žiadne skúsenosti a majú záujem ju začať vyžívať sa o vykonávaní cvikov poradiť so skúsenými trénermi ktorý majú v tejto oblasti už prax a poznatky.

Pri práci s foam rollerom by sa malo začínať od chodidla/od stredu tela, udržiavať plynulé dýchanie bez zadržiavania dychu, a najmä udržať spevnený a stabilný stred tela

Dôležité je vykonávať cviky trojrozmerne nie len smerom hore-dole.

 

Autori : Mgr. Tomáš Lupták , Michal Haršányi

 

Často navštevované

Rozvrhy a Rezervácie
Zoznam služieb
Novinky
Tréneri a inštruktori
Kontakt
Cenník
Zumba
Prevádzkový poriadok

Mapa stránky

Golem Club odporúča

Novefitness.cz

www.golemclub.sk © PREMIUM FIT s.r.o.
Všetky práva vyhradené.
Vytvorila spoločnosť Plat4M