AUPARK
BRATISLAVA
TOWER 115
BRATISLAVA
RELAXX
BRATISLAVA
CENTRAL
BRATISLAVA
BORY MALL
BRATISLAVA
AUPARK
ŽILINA
AUPARK
KOŠICE
FORUM
POPRAD

Články

Srdcové záležitosti – „Kardio“
Pridané: 18.06.2014 | Kategórie: Kardio

Každý Váš deň je nabitý. Pravidelne chodíte do posilňovne a zveľaďujete jednotlivé partie svojej postavy. A máte vyhradený deň aj na tréning najdôležitejšieho svalu, srdca?  

Aeróbne činnosti pomáhajú nielen pri prevencii srdcovocievnych chorôb, pri znižovaní krvného tlaku a hladiny cholesterolu, ale pomáhajú aj k tomu, aby sa znižoval pomer telesného tuku, čo vám následne pomôže zvýrazniť svaly, na ktorých tak tvrdo pracujete, a po ktorých ste tak dlho túžili. Ak plánujete program svojich aeróbnych tréningov, mali by ste popri tom brať do úvahy tri dôležité faktory: frekvenciu (ako často sa tomu budete venovať), dĺžku (ako dlho bude trvať jedna tréningová jednotka) a intenzitu (ako tvrdo budete trénovať). Veľmi zovšeobecnené rady pre vytrvalostné aktivity sú prevažne v týchto intervaloch: frekvencia (2-5krát týždenne), dĺžka (20-60 minút) a intenzita (50-90% maximálnej srdcovej frekvencie), no konkrétne čísla záležia od vašich cieľov a od typu činnosti. Ak sa však pokúšate vybudovať svalovú hmotu, musí mať po­silňovanie prednosť. Pre tých, ktorí chcú odbúrať tuk, je vzorec jednoduchší. Odhliadnuc od spôsobu výži­vy prevláda názor, podľa ktorého vyhráva pomalší a vytrvalej­ší úbytok tuku. Ideálne podľa tohto je kar­dio v trvaní 30-60 minút pri záťaži rovnajúcej sa cca 70-85% maxima srdcovej frekvencie. Pri tejto spaľuje telo energiu z tukových zásob, kým svalové tkanivo zostáva ušetrené. Frekvencia, s akou trénujete, závisí od toho, koľ­ko tuku chcete odbúrať. Ak je ho veľa, mali by ste trénovať 5-6 dní do týždňa. V opač­nom prípade redukujte objem tréningu na tri dni v týždni.

Neviete, ktorá vytrvalostná aktivita je pre vás tá najvhodnejšia? No jednoducho tá, ktorá vás bude baviť a nebude vám spôsobovať žiadne zdravotné ťažkosti. Ak ste nervózni už z predstavy hodinového behu, vyberte si niečo iné. Nasadnite na bicykel, zahrajte si s priate­ľmi futbal alebo si osvojte veslársky trenažér. Ak si však neviete vybrať, máte vyhraté, pretože dôležitým predpokladom úspechu je práve pestrosť. Striedanie dvoch alebo troch aeróbnych aktivít poskyt­nete vášmu telu nový impulz na zvýšenie výdaja energie a navyše znížite riziko pretré­novania. Možností je veľa, či už v zimných, alebo letných mesia­coch. Pokiaľ to počasie dovolí, aktivity v prírode Vám okrem spomínaných pozitívnych účinkov na vaše telo ponúknu aj terapeutické účinky pre dušu. Nech sa na to pozeráme z akejkoľvek strany, vytrva­lostný tréning je nevyhnutný pre každého, aj pre silových športovcov. Ak vezmeme do úvahy výsledky výskumov o preventívnych účinkoch aeróbneho tréningu:

  • posilnenie vášho srdca a predlženie života,
  • zmiernenie depresívnych stavov a negatívnych postojov,
  • zníženie podielu telesného tuku a zvýraznenie budovania svalových objemov,
  • zníženie krvného tlaku a zníženie pokojovej srdcovej frekvencie,
  • zlepšenie vytrvalostnej fyzickej kondície,
  • zlepšenie činnosti krvného obehu,
  • zlepšenie procesu regenerácie a to tým, že sa zefektívni odstraňovanie kyseliny mliečnej z precvičených svalových partií a zlepši sa ich zásobenie živinami, je jasné, že kardiovaskulárne aktivity by mali byť neoddeliteľnou súčasťou života každého vyznávača zdravého spôsobu života.

 

Autor článku : Master instructor Golem clubu Košice

                        Mgr. Katarína Hricková

 

Často navštevované

Rozvrhy a Rezervácie
Zoznam služieb
Novinky
Tréneri a inštruktori
Kontakt
Cenník
Zumba
Prevádzkový poriadok

Mapa stránky

Golem Club odporúča

Novefitness.cz

www.golemclub.sk © PREMIUM FIT s.r.o.
Všetky práva vyhradené.
Vytvorila spoločnosť Plat4M