AUPARK
BRATISLAVA
TOWER 115
BRATISLAVA
RELAXX
BRATISLAVA
CENTRAL
BRATISLAVA
BORY MALL
BRATISLAVA
AUPARK
ŽILINA
AUPARK
KOŠICE
FORUM
POPRAD

Články

Záklony - kompenzačný cvik na chrbticu
Pridané: 31.07.2014 | Kategórie: Fitnes

Tento cvik sa zaraďuje pred ale aj po tréningu. Hlavným významom je kompenzácia častých flexií strednej časti tela, ktoré mnohokrát hlavnou príčinou bolesti v lumbálnej oblasti chrbtice.                                                                                                                                                                     Prevedenie cviku sa koná v ľahu na bruchu a s dlaňami pod pleciami. Celé telo je maximálne relaxované. Záklon trupu je vykonávaný len pomocou horných končatín, kedy sa počas záklonu snažíme vyvarovať kontrakcii chrbtových, brušných a sedacích svalov. Pohyb je vedený až do plnej extenzie v lakťoch. Nerobíme nič silovým spôsobom a pohyb je vykonávaný veľmi pomaly. Záklon prebieha na dlhý nádych a s výdychom sa vraciame do východzej pozície.

Je potrebné sa vyvarovať chýb pri prevedení záklonov, ktoré sa môžu prejaviť v podobe zlého dýchania, napätého (nerelaxovaného) svalstva v oblasti chrbtovej, brušnej a sedacej. Tiež rýchleho prevedenia na úkor uvolnenosti a precítenia lumbálnej časti. Neodporúča sa tento cvik vykonávať cvičencom, ktorí majú rôzne obmedzenia a dysfunkcie v oblasti chrbta, problémy s platničkami, tiež ak nie je možné vykonať plný rozsah pohybu záklonu pre bolesti a iný diskomfort v lumbálnej časti. V týchto prípadoch sa odporúča odborná konzultácia s trénerom.

VIDEO si pozrite TU:


 

Často navštevované

Rozvrhy a Rezervácie
Zoznam služieb
Novinky
Tréneri a inštruktori
Kontakt
Cenník
Zumba
Prevádzkový poriadok

Mapa stránky

Golem Club odporúča

Novefitness.cz

www.golemclub.sk © PREMIUM FIT s.r.o.
Všetky práva vyhradené.
Vytvorila spoločnosť Plat4M