LOW END ENDURANCE (LEE)
nízka vytrvalosť
Pohybujeme sa v zónach 65 až 75 percent maximálnej tepovej frekvencie (MTF) – to znamená v ľahkej a strednej záťaži. Využívame predovšetkým techniky roviny v sede, občas kombinovanú rovinu a kopec v sede, pokiaľ sme schopní udržať sa v zónach TF.
Dlhá plynulá jazda, ktorá môže trvať 30 minút až niekoľko hodín. Posilňuje kardiovaskulárny systém, metabolizmus, imunitu a najmä pri dlhšej jazde čerpáme energiu z tukov!
TIPY: VHODNÉ AJ PRE ZAČIATOČNÍKOV
HIGH END ENDURANCE (HEE)
vysoká vytrvalosť
Dlhšia jazda vo vyšších aeróbnych zónach, nazývaná aj zónou rozvíjajúcou kardiovaskulárny systém. Pohybujeme sa v zónach 75 až 85 percent MTF – to znamená v strednej až ťažkej záťaži. Má to za následok to, že dochádza k využívaniu energie najmä z cukrov (pokiaľ sa jazdec dlhšie zdržiava v zóne 85 percent), ale, samozrejme, využívame aj metabolizmus tukov!
Techniky využívame všetky okrem šprintov.
TIPY: JE VHODNÉ MAŤ ZÁKLAD Z LEE
EXTENSIVE INTERVAL (EI)
extenzívny interval
Plánované zmeny medzi záťažou a odpočinkom v pomere 2:1. Vrcholy môžu siahať až k aeróbno/anaeróbnemu prahu, ale nie nad. Zlepšujeme výkony v aeróbno/anaeróbnom prahu. Zóny TF medzi 65 až 85 percent (ľahká až ťažká záťaž) a využívame energiu z uhľohydrátov.
Využívame všetky techniky okrem šprintov.
TIPY: PRE VŠETKÝCH
FARTLEK (F)
fartlek
Fartleková hodina môže prebiehať v nižších, ale aj vyšších aeróbnych zónach. Je to variabilná hodina, ktorá nie je plánovaná, má vyvolať pocit jazdy v neznámom teréne. Zlepšuje aeróbnu kapacitu. Pohybujeme sa v zónach 65 až 85 percent MTF (ľahká až ťažká záťaž) a využívame energiu z tukov a uhľohydrátov.
Okrem šprintov sa tu stretneme so všetkými technikami.
TIPY: PRE VŠETKÝCH
HILL (H)
kopec
Dlhá jazda v kopcoch zlepšujúca lokálnu svalovú vytrvalosť a špecifickú silu a rovnako stimulujeme kardiovaskulárny systém ako pri HEE. Spaľujeme viac cukry ako tuky, najmä pri dlhšej jazde na 85 percent, ale pohybujeme sa v zónach 75 až 85 percent MTF (stredná až ťažká záťaž).
Využívame iba techniky v kopcoch, okrem šprintu v kopci.
Na zahriatie a uvoľnenie zaraďujeme rovinky v sede.
TIPY: PRE NÁROČNEJŠÍCH
INTENSIVE INTERVAL (II)
intenzívny interval
Plánované zmeny medzi záťažou a odpočinkom v pomere 1:2, pričom vrcholy presahujú aeróbno/anaeróbny prah! Zlepšujeme anaeróbnu kapacitu. Pohybujeme sa v zónach 65 až 90 percent (+) MTF (ľahká až veľmi ťažká záťaž). Energiu využívame z anaeróbneho metabolizmu, ktorý nám síce zabezpečí rýchlu energiu, ale taktiež pri ňom vzniká vysoká hladina laktátu!
V tomto profile sa stretneme so všetkými technikami SC.
TIPY: PRE NÁROČNÝCH A SKÚSENÝCH JAZDCOV
COMPETITION ©
súťaž
Simulovaný závod, pri ktorom sa jazdec snaží súťažiť a udržať sa vo vyššom prahu alebo nad ním, počas dlhšej doby (20 až 30 minút).
Zóny TF sa pohybujú nad 80 percent (+) niekedy až nad 90 percent (ťažká až veľmi ťažká záťaž).
Energiu využívame pomocou aeróbneho a anaeróbneho metabolizmu, z techník zaraďujeme najmä rovinu v sede, kopec v sede, kopec v stoji a šprinty v rovine aj v kopci.
TIPY: PRE NÁROČNÝCH A SKÚSENÝCH JAZDCOV
Rozvrhy a Rezervácie
Zoznam služieb
Novinky
Tréneri a inštruktori
Kontakt
Cenník
Zumba
Prevádzkový poriadok
Ochrana osobných údajov
Všeobecné obchodné podmienky
Mapa stránky